Neljal teljel - 8x4 ja 8x2 kallurid

12.01.2020

Mida rohkem kallur vedada jõuab, seda tõhusam on vedu ja väiksem tonni hind kliendile. Just sel põhjusel tellivad tellijad kolmeteljeliste veokite asemel üha tihemini neljateljelisi. 

Millega neljateljelised kallurid poolehoidu äratavad? Kui võrrelda veetava lasti tonnaaži kolmeteljeliste kalluritega, on vahe kuni 30%. Neljateljelised veokid mahutavad kuni 18,5 tonni, kolmeteljelised aga  kuni 14 tonni puistlasti, rendihinna erinevus aga kõigub kusagil 20% kandis. 

Suure 17-19-tonnise kandejõuga neljateljelised kallurid on täna nõutumad kui kunagi varem. Olgu see suure vundamendisüvendi pinnase äraveoga hoonete ehitus, teedele puistmaterjali laotamine, liivakarjäärid või laoplatsid – neljateljelisi võib näha kõikjal, kus on vaja vedada pinnast või ehitus- ja muid puistmaterjale. Lisaks kasti suurele mahutavusele, mis võib küündida 18 m3, köidavad sõidukid tähelepanu ka koormuse ühtlase jaotumisega telgedele, mida on ühe võrra rohkem kui traditsioonilistel suure massiga kolmeteljelistel veokitel. Täiendav telg on eriti asjakohane juhul, kui kallurite teekonnale jääb sildu, estakaade või lihtsalt piiratud kandevõimega teelõike – tehnika ei lõhu teepeenraid ega rajatisi.

Tänu kahele pööravale teljele ei jää neljateljelised praktiliselt alla oma kolmeteljelistele konkurentidele. Nende ainus miinus on ilmselt kolmeteljeliste kalluritega võrreldes mõnevõrra viletsam läbivus, mis tähendab, et objektidel, kus veokeid kasutada kavatsetakse, tuleb teed ja juurdesõidud kvaliteetsemalt välja ehitada. 

Iga kalluri oluliseks osaks on tema veokast. 8х2 ja 8х4 kalluritel on veokast puistmaterjalide (killustik, liiv, muld) või spetsiaalne kast asfaldi vedamiseks.

Kasti konstruktsioonist ja tootmisel kasutatud materjalidest sõltub, kui kaua see vastu peab (eriti, kui jutt käib jämeda fraktsiooniga kivimi veost). Seepärast palume iga tellimuse puhul märkida veetav materjal, kuna iga kallur ei ole ette nähtud igasuguste lastide veoks.  

Arvestades neljateljeliste kallurite raskemaid töötingimusi ja koormusi, mis ületavad kolmeteljelistele veokitele iseloomulikke, paigaldavad konstruktorid enamusel juhtudel kapoti alla maksimaalsele lähedase võimsusseadistusega diiselmootori. Üldjuhul on ligikaudu 400 hj võimsust neljateljelise 8x4 rattavalemiga kalluri enesekindlaks liikumiseks täiesti piisav.  

Sellest, milline kallur teie objekti jaoks kõige paremini sobib, lugege järgmisest artiklist.

Arve number